İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM RAPOR FORMU DOLDURMA ŞEKLİ
- Formlar; staj defteri doldurma prensibine göre, yapılan işler ayrıntılı ve gerektiğinde fotoğraf ile desteklenecek şekilde doldurulacaktır.
- Formlar bilgisayarda MS Word ortamında doldurulacaktır (Sayfa sınırlaması yoktur, çoğaltılarak kullanılacaktır). Taranmış dosyanın boyutunun çok büyük olmamasına dikkat ediniz.
- Sorumlu hocanız tarafından belirtilen son tarihten önce raporun çıktısını alıp imzalayıp İşletmedeki sorumlu kişinin de kaşe imzasını attırdıktan sonra tarayıp uzaktan eğitim sistemi içerisindeki forum üzerinden göndermeniz gerekmektedir.
- Kesinlikle imzası eksik olan bir belge gönderilmemelidir. Aksi takdirde bu belge geçersiz sayılacaktır.
- Ciddiyetsiz ve baştan savma şekilde doldurulmuş belge gönderilmemelidir. Aksi takdirde bu belge geçersiz sayılacaktır. Resmi bir kuruma evrak verildiğinin farkında olunarak belgeler doldurulmalıdır.
- Puantajlar doldurulurken resmi tatillere dikkat edilmelidir. Formlardaki kutucuklara, gidilen günler için çarpı (x) işareti, gidilmeyen günler için tire (-) konulacaktır. İzinli günlerde Fakültemiz web sayfasında öğrenci formları kısmında bulunan mazeretli izin formunu doldurup ilgili hocanıza uzaktan eğitim sistemi üzerinden gönderiniz. Mazeretli izinlerde devamsızlıktan sayılmaktadır. Puantaj formları biten ay itibari ile en geç bir hafta içerisinde işyeri yetkilisi ile birlikte doldurulup imzalar atıldıktan sonra belge taratılıp uzaktan eğitim sistemi içerisindeki forum üzerinden hocanıza göndermeniz gerekmektedir.
- İşletmede Mesleki Eğitim bitimini takip eden hafta içinde Raporunuz ve puantaj formunun tamamının asılları ile birlikte Fakültemiz web sitesinden öğrenci formları kısmından İşletmede Mesleki Eğitim İşyeri Değerlendirme Formu İşletmedeki Sorumlu kişi tarafından doldurulup bu form kapalı zarf içine konularak üzerine imzasını/kaşe/mühür basarak teslim alınması (İşletme tarafından da gönderilebilir) sonrasında ilgili hocanıza teslim etmeniz YÖK tarafından yapılan İşletmede Mesleki Eğitim ödemeleri 2547 sayılı “Yüksek Öğretim Kanunu” nun Geçici Madde 74’e göre yapılan ödemeler 1.1.2023 tarihinde sona erdiğinden 2023 yılından itibaren İşletmede Mesleki Eğitim’e giden öğrencilere ödeme yapılamamaktadır. Ancak konu hakkında girişimler devam etmekte olup olumlu bir karar çıkması durumunda ayrıca ilan edilecektir.
- Dönem sonunda değerlendirme HARF NOTU ile yapılacaktır.
Sizlerin de bildiği gibi, 5510 sayılı kanun gereği, İşletmede Mesleki Eğitim uygulaması yapan öğrencilerimizin iş kazası ve meslek hastalığı sigorta primleri SGK’ya fakültemiz tarafından yatırılmaktadır. İşletmede Mesleki Eğitim uygulaması yaparken kaza geçirmeniz ya da hastalanıp hastaneye başvurmanız durumunda, almış olduğunuz raporda iş kazası ibaresi işaretlenmiş ise bu durumu mutlaka dekanlığımıza iletmeniz gerekmektedir. (teknoloji@aku.edu.tr adresine “İŞ KAZASI” notu ile yazınız). Bu durum sizin de onayladığınız İşletmede Mesleki Eğitim Başvuru formu üzerinde de belirtilmiştir. Raporun düzenlendiği tarihten itibaren 3 iş günü içinde Fakültemiz veya işyeri tarafından SGK’ya iş kazası bildiriminin yapılması gerekmektedir. Aksi takdirde bildirim zorunluluğunun yerine getirilmemesi nedeni ile SGK tarafından ceza yansıtılmaktadır. Bu nedenle, böyle bir durum yaşamanız halinde, mağduriyet yaşamamak ve ceza yansıtılmasına neden olmamanız için durumu mutlaka dekanlığımıza iletmenizi (teknoloji@aku.edu.tr) rica ediyor, sağlıklı verimli bir dönem geçirmenizi diliyoruz.
İşletmede Mesleki Eğitim Rapor Formu için tıklayınız.